אלסקה

" happiness is only real when shared”   כריס מקנדלס

על לוחיות הרישוי של המכוניות באלסקה מוטבעת הסיסמא "The last Frontier" ואכן, אלסקה היא הגבול האחרון. רק כחצי מליון תושבים מתגוררים בשטח הגדול פי שמונים ממדינת ישראל. אלסקה היא אחת מהמדינות המרכיבות את ארצות הברית ולכן מערבית ומודרנית ומצד שני תנאי מזג האוויר הקשים והמרחבים העצומים מושכים אליהם אנשים מעניינים – כ-50% מתושבי אלסקה לא נולדו בה. חלקם החליטו להתרחק מהמשפחה, מהחברה או מחייהם הקודמים וחלקם אנשי שוליים שהחברה דחקה אותם החוצה.
במשך עונת הקיץ עבדתי אצל חבר מהמילואים שפתח בעיר פרבנקס את דוכן הפלאפל הצפוני בעולם. בימי החופש שלי טיילתי וניסיתי להבין את סוד קסמה של אלסקה ואנשיה.
בין היתר הגעתי לאוטובוס הנטוש בו חי כריס מקנדלס (מתוך הספר והסרט Into the wild) ולבקתה שדיק פרניקי (גיבור מקומי באלסקה) בנה וחי בה שלושים שנה.
שני הסיפורים – של דיק ושל כריס, שונים מאוד אחד מהשני. האחד חיפש שקט, רוגע וטבע והשני חיפש מקום מפלט מהמשפחה והחברה, אך שניהם יצאו להגשים פנטזיה שרבים מעיזים רק לחלום אותה- לחיות לבד בטבע.
בהרצאה אני מספר על אלסקה, על אנשים שחיים לבדם אי שם ועל הנסיון הצנוע שלי לטייל לבד בקלארק לייק, באחד הפראקים הלאומיים המבודדים ביותר בעולם.

דוכן הפלאפל
שט בטאנאנה
על הדרך
פארק לאומי דנאלי
פארק לאומי דנאלי
פארק לאומי דנאלי
פארק לאומי דנאלי
פארק לאומי דנאלי
פארק לאומי דנאלי
פארק לאומי דנאלי
לקראת נחיתה בטווין לייק
כביש מהיר באלסקה
פארק לאומי קלארק לייק
האוטובוס של כריס מקנדלס
אגם בפורט אולסוורס
אורח